NPO Radio 2 heeft dit weekend de nieuwe vormgeving in gebruik genomen. Het Engelse Wise Buddah zorgde voor de nieuwe jingles van de zender die ingezongen zijn door Leonie Meijer en Nils Krake.
Het pakket heeft een nieuw logo gekregen met 12 algemene id’s, Top of Hour, nieuwsvormgeving, backsells en meer dan veertig nieuwe openers voor de programma’s.
Arjan de Ruiter, Manager Muziek NPO Radio 2, is blij met het werk van Wise Buddah: "We waren opzoek naar een nieuwe stap in vormgeving en Wise Buddah begreep wat we zochten. Vanaf het eerste moment waren we onder de indruk van de vormgeving."
"Als onderdeel van de nieuwe positionering heeft NPO Radio 2 een geheel nieuw audiodesign”, aldus zendermanager Jurre Bosman. "Het maken van het nieuwe audiodesign is gebeurd in nauwe samenwerking met onze afdelingen vormgeving en muziek. De nieuwe sound is geheel in lijn met onze nieuwe positionering: NPO Radio 2 is AAN. Deze jingles zijn dat ook!"
Beluister hier de jingles: