De omroepvereniging Veronica zoekt een partner. Het mediabedrijf benadrukt zaterdag dat het niet gaat om een investeerder, maar om een bedrijf dat Veronica “meer slagkracht” geeft. Daarnaast gaat de holdingstructuur, die formeel al bestond, meer als zodanig fungeren. Dat heeft Veronica bekendgemaakt.
De vereniging en onderneming komen losser van elkaar te staan. “De taken tussen de top van het bedrijf en de werkmaatschappijen worden duidelijker verdeeld”, aldus een woordvoerder. Zo gaat het bestuur zich bezighouden met de strategie, de financiĆ«n en het zoeken naar een partner. De werkmaatschappijen leggen zich nog alleen toe op hun kernactiviteiten, zoals televisie en radio. Veronica verwacht geen mensen te hoeven ontslaan met deze operatie.
De partner waarnaar het mediabedrijf op zoek is, kan volgens de woordvoerder een bedrijf zijn dat zich bezighoudt met radio, film of tv. “Het moet in ieder geval het aanbod van Veronica uitbreiden”, aldus de woordvoerder. Hij ontkent dat het mediabedrijf een geldschieter zoekt.
Veronica komt vanaf zaterdag met een nieuwe programmering. De sukkelende tv-zender probeert hiermee de kijkcijfers wat op te krikken. Het programma-aanbod bestaat voor een groot deel uit reality-shows en seks. (ANP)