V-Ventures, de investeringstak van de Vereniging Veronica, neemt het ANP over. Het persbureau komt voor honderd procent in handen van V-Ventures, die hierover overeenstemming heeft bereikt met de huidige aandeelhouders NPM Capital, Gimv en het management van het persbureau.
“Deze stap maken wij ook omwille van het behoud van kwaliteit en diversiteit van de Nederlandse journalistiek en het Nederlandse medialandschap”, aldus algemeen directeur Guido van Nispen van V-Ventures. “V-Ventures heeft als missie een betekenisvolle rol in het Nederlandse medialandschap te spelen. Met de aankoop van het ANP kunnen wij onze missie nog verder invulling geven.
Algemeen directeur Luc van Gompel van het ANP voegt hieraan toe “Sinds 2004 heeft het ANP onder de hoede van NPM Capital en Gimv met veel succes gebouwd aan het versterken van de organisatie en het verbeteren van de marktpositie. Met V-Ventures als nieuwe aandeelhouder kunnen we volgende stappen maken bij het realiseren van onze groeistrategie. V-Ventures ziet het ANP als hoeksteen van de Nederlandse media en als het leidende merk van hun crossmedia-activiteiten. Die rol willen we graag spelen.”
De Vereniging Veronica heeft zijn merknaam eerder verkocht aan SBS en de Sky Radio Group, die zelfstandig Radio Veronica, de tv-zender Veronica en Veronica Magazine exploiteren. De Vereniging Veronica en V-Ventures staan hier verder los van. V-Ventures is onder meer eigenaar van Kink FM en het opleidingsinstituut V-Academy.