Bij veel radiostations is verheugd gereageerd op de luistercijfers over februari en maart die vanochtend gepubliceerd zijn. TMF Radio is blij met de verdubbeling van het marktaandeel. De kabel- en internetzender die in de plaats van RTL FM kwam, haalde een aandeel van 0,2 procent. “Een sterk toenemend aantal luisteraars weet ons te vinden. De selectiviteit in onze kerndoelgroep is fenomenaal. En dit is nog maar het begin”, zegt Mark Berendsen, commercieel directeur TMF Radio.
Ook Radio Veronica is blij dat er weer een stijgende lijn in de cijfers zit. Het station ging 0,4 procent omhoog. “De onderscheidende programmaformule van 80s en 90s hits van Radio Veronica doet het erg goed. Met de aankomende Album Top 1000 Allertijden vertrouwen we erop dat wij de stijgende lijn vasthouden”, zegt algemeen Directeur Carlo de Boer.
Ook Sky Radio is blij. Het bedrijf spreekt zelfs van een ‘recordstijging’. De zender ging 0,6 procent omhoog. Algemeen Directeur Carlo de Boer: “In alle doelgroepen laten we erg goede prestaties zien. En dat juist in een periode die voor onze adverteerders belangrijk is. En senior Classic FM houdt als nichezender goed stand in haar specifieke doelgroepen. Kortom: een feestje voor ons, maar vooral voor onze adverteerders!”
Slam!FM steeg met 0,2 procent, waarmee de zender blij is. “De resultaten van het eerste kwartaal van 2007 bewijzen dat Slam!FM een steeds belangrijker plaats inneemt in het leven van jongeren. Wij doen ons uiterste best om nog meer luisteraars aan ons te binden en onze positie onder jongeren te versterken”, legt Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur, uit.
Omroep Reclame Nederland (ORN), de landelijke verkooporganisatie van reclamezendtijd van de Publieke Regionale Omroepen, is ondanks een daling van 0,3 procent, toch tevreden. Adjunct directeur Gérard Ghazarian van ORN vindt het positief dat in de zakelijke doelgroepen het marktaandeel steef. “Natuurlijk zijn wij als ORN zeer trots op de stijging in de Zakelijke doelgroepen. Belang van de zakelijke doelgroepen is bij ORN diep doorgedrongen, zo hebben wij in het tweede kwartaal een speciale actie voor de doelgroep MKB.”