Unox Cup a Soup heeft vanmiddag tijdens de PRE radioseminar de radioreclametrofee het Gouden DATje gewonnen. De radiocommercial Kamelen werd door luisteraars van alle radiostations uitgeroepen tot leukste, origineelste en beste radiocommercial van het jaar. Unox Cup a Soup kreeg maar liefst 24% van alle stemmen.
In de commercial is het bekende Unox echtpaar op vakantie. Wanneer de man 20 kamelen krijgt aangeboden voor zijn vrouw, reageert hij lacherig, echter bij het bod van 25 kamelen is de deal rond! Pay of van de campagne; ook scherp en alert op vakantie?
Het is niet de eerste keer dat Unox Cup a Soup het Gouden DATje wint. In respectievelijk 2000 en 2001 ging deze radioreclametrofee ook naar Unox Cup a Soup.
Naast Unox waren ook SIRE, Hans Anders, Citroén, Chello, BMW, Stichting Nederlandschoon, KPN. Shell en Bol.com genomineerd. De radioreclameprijs, het Gouden DATje is de publieksprijs voor de beste radiocommercial. Luisteraars van alle radiostations konden op de website www.besteradiocommercial.nl een stem uitbrengen op hun favoriete radiocommercial.