Horecagelegenheden in het hele land zetten tussen kerst en oud & nieuws hun radio op Radio 2 en fungeren daarmee als Top 2000-luisterpunten.
"Horeca en muziek zijn met elkaar verbonden. We hopen dan ook dat er veel ondernemers zullen meedoen als luisterpunt.", aldus Jaap Brandtenaar, voorzitter van de sector Café-Barbedrijven van Koninklijke Horeca Nederland.
Ondernemers kunnen zichzelf opgeven als luisterpunt bij hun branchevereniging. Brandtenaar hoopt op 2000 aanmeldingen. Bedrijven die meedoen aan de actie zijn te herkennen aan de luisterpuntposter.
Volgens Kees Toering, zendermanager van Radio 2, is er behoefte aan de mogelijkheid om in de horeca naar de de lijst te luisteren. "Mensen willen vaak samen naar de ‘Top 2000’ luisteren, thuis maar ook buitenshuis. Een horecagelegenheid is daar een ideale gelegenheid voor, zeker in die toch altijd bijzondere laatste week van het jaar."
Koninklijke Horeca Nederland betaalt de muziekrechten voor al zijn leden, dus zij kunnen zonder moeite de radio neerzetten.