De vijftiende editie van de Top 2000 bereikte in december 10,8 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder. Via radio, tv, internet en mobiel bereikt de Radio 2 lijst 74% van de Nederlandse bevolking van 10 jaar en ouder en dat is 200.000 meer dan in 2012. De Top 2000 kreeg van het Nederlandse volk het waarderingscijfer 7,7.
De website van radio 2 kreeg in de Top 2000 december maand het hoogste bezoekersaantal ooit: ruim 2 miljoen unieke browsers. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door bureau RadioCall in opdracht van Radio 2, uit kijkcijfers van stichting SKO en uit internetcijfers van comScore DAx.
Kees Toering, zendermanager Radio 2: "Het is fantastisch dat we met deze muziekweek zoveel Nederlanders hebben geboeid. De muziek uit de Top 2000 verbindt generaties, want het bereik bij jongeren en ouderen is ongeveer even hoog en 57% van de mensen vindt dat de Top 2000 de samenleving verbindt. Dit jaar werden ruim 3,3 miljoen stemmen uitgebracht op de nummers voor de Top 2000, maar nog nooit eerder stemden zoveel jongeren tussen de 15 en 25 jaar. De Top 2000 leeft duidelijk bij alle generaties."
Publiek kon de 156 uur durende marathonuitzending op Radio 2 bijwonen in het Top 2000 Café bij Beeld. In de Top 2000-week ontving Beeld en Geluid 25.356 bezoekers. Het record van 2012, dat op bijna 18.000 bezoekers lag, is daarmee ruimschoots verbroken.