De ‘Top 2000’ van Radio 2 trok dit jaar via radio, televisie en internet 10,6 miljoen mensen. Dat is 75 procent van de Nederlandse bevolking van tien jaar en ouder en 500.000 meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Radiocall in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek. Ook de bekendheid van de Top 2000 nam toe, 76 procent van de Nederlandse bevolking was op de hoogte van het evenement.
Radio 2-zendermanager Kees Toering: "Ik vind het ongelooflijk dat opnieuw zoveel mensen de Top 2000 hebben gevolgd. Er is weer een record neergezet. Het zijn de makers van de Top 2000, redacteuren, producers en natuurlijk de presentatoren, die voor dit succes hebben gezorgd. Het enthousiasme en de professionaliteit waarmee zij hun werk hebben gedaan is bijzonder en maakt dat zoveel mensen na tien jaar, nog steeds zoveel plezier aan het evenement beleven. Ik ben daar bijzonder trots op."
Er luisterde 6,8 miljoen luisteraars naar de tiende editie van de ‘Top 2000′ op Radio 2. Luisteraars waarderen de radio-uitzendingen met het rapportcijfer 7,8. De televisieprogramma’s rondom de lijst scoorden nog beter dan de radio-uitzendingen, want er keken in totaal 7,8 miljoen mensen naar. Met name de televisieregistratie van ‘Top 2000 in concert’ trok veel kijkers; 5,3 miljoen mensen keken tijdens de nieuwjaarsnacht naar het programma. In de laatste week van 2008 bezochten 445.000 mensen de speciale ‘Top 2000’-website. Het aantal pageviews kwam daarmee op 8,7 miljoen.