De Telegraaf Media Groep gaat zich richen op drie pijlers: print, online en radio. Dit blijkt uit de nieuwe strategie van het bedrijf voor 2012-2016. Bij de radio moet het markaandeel worden vergroot. Het bedrijf is eigenaar van de Sky Radio Group (Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM).
Door content van andere TMG-onderdelen in te zetten op radio moet worden gezorgd voor een groter marktaandeel. Als gevolg daarvan moet het bestedingsaandeel in de advertentiemarkt worden vergroot. "Radio is een complementair onderdeel van TMG’s crossmediale strategie, waarbij wordt ingezet op het delen van redactionele content op meerdere platforms, personalised radio, crosspromotie van de verschillende TMG titels en gezamenlijke advertentieverkoop."
Door deze nieuwe strategie hoopt TMG de omzet in 2016 te laten stijgen naar 800-900 miljoen euro, voor 2011 wordt de omzet geschat op 570-590 miljoen euro. Om dit te bereiken is 300 miljoen euro gereserveerd voor acquisities.
Van integratie tussen TMG onderdelen is al sprake. Zo werkten Radio Veronica en Hyves eerder samen met de Rockhits top 500. Ook verzorgt de Sky Radio Group het digitale radiostation Hyves Hitradio.