TMG vindt dat bij de Sky Radio Group het luisterbereik en de verbinding van de consument met het merk Radio Veronica teruggelopen is tot een onacceptabel niveau. Dit schrijft het bedrijf in de plannen voor de nieuwe koers van het bedrijf.
Het station blijft, net als Sky Radio en Classic FM, wel één van de hoofdmerken van TMG. Ook bij Sky Radio vindt TMG dat er onderhoud en aanpassing van het format nodig zijn om in de toekomst de sterke positie te kunnen behouden.
TMG wil de focus verleggen en zich vooral richten op de hoofdmerken zoals de radiostations, kranten en een aantal tijdschriften. Een aantal digitale initiatieven en de drukkerijen zullen geen onderdeel meer uitmaken van het kernbedrijf.
Bij Radio Veronica is het marktaandeel de afgelopen tijd flink teruggelopen. Inmiddels is Erik de Zwart aangesteld om de leiding over te nemen. Hij heft direct een aantal wijzigingen doorgevoerd en de verwachting is dat er de komende tijd meer gaan volgen.
Of de geruchten over een verkoop van Sky Radio en Radio Veronica nu stoppen is onduidelijk. Door het bericht van TMG blijft radio één van de kerntaken van het bedrijf.