De regionale publieke omroepen zijn tevreden met de luistercijfers die vanochtend bekend zijn gemaakt. Dat zegt Gérard Ghazarian, adjunct-directeur van ORN, de reclameverkoper van de omroepen. ORN Radio is de meest stabiele factor in radioland: over een periode van 10 jaar is ORN Radio in de doelgroep 10+ nauwelijks van marktaandeel veranderd. Dit is opmerkelijk gezien de turbulente historie van verschillende radiozenders in dezelfde periode. Voeg bij deze stabiliteit het regionale karakter van onze zenders, de mogelijkheid tot segmentatie en differentiatie en je hebt de sterkste zender van Nederland.
ORN zag het marktaandeel met 0,6 procent stijgen tot 15,4 procent.
Ook bij Radio 2 heerst tevredenheid. De publieke zender steeg ook 0,6 procent. Zendercoördinator Kees Toering: In voorgaande jaren hebben wij in de zomer steeds te maken gehad met terugvallende luistercijfers in de zomer. Dit jaar is daar niets van te merken. Integendeel. Waarschijnlijk heeft een uitstekend beluisterd Zomerfestival er mee te maken.
Opvallend is dat Radio 2 opmerkelijk beter scoort dan in de zomer van 2005. Toen bleef de zender nog steken op een aandeel van 9,4 procent. In de doelgroep van Radio 2 (35-54 jaar) is de zender marktleider.