De stations die een stijging zagen in het marktaandeel bij de meest recente luistercijfers over april – mei 2008 zijn tevreden. Radio 538 waant zich zelfs kampioen. De commerciële hitzender verstevigde de marktleider positie door met 0,6 procent te groeien. "De zomer had niet beter kunnen beginnen dan met deze megascore", zegt Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538. "Aanstaande zaterdag vieren wij dit tijdens het grootste Oranjefeest van Nederland, het 538 kampioenenfeest in de RAI in Amsterdam. We hopen natuurlijk dat het Nederlands Elftal net zo’n goede score behaalt!"
Ook blije gezichten bij BNR Nieuwsradio. De commerciële nieuwszender steeg met 0,1 procent. "Deze stijgende lijn is prachtig en laat zien dat steeds meer mensen het nieuws zoals wij dat brengen waarderen", aldus Paul van Gessel, hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio. "We zitten in een goede flow. Dat merk je in het hele bedrijf en dat slaat aan bij ons publiek. Nederland staat niet alleen achter oranje, maar ook achter BNR. Op naar de finale."
Ook Slam!FM kreeg er 0,1 procent bij. Volgens het radiostation staat de zender op de tweede positie van de meest populaire radiozenders onder jongeren 13 tot 19 jaar. Het marktaandeel binnen deze groep is doorgestegen naar een niet eerder behaald marktaandeel van 11,5 procent. "De stijgende cijfers laten zien dat Slam!FM een steeds belangrijkere plaats inneemt in het leven van jongeren en jong volwassenen", aldus John Lubach, sales director. Met de zomercampagne: ‘The Beat of Summer’ speelt Slam!FM ook de komende maanden optimaal in op de wensen van jong Nederland met de lekkerste zomerbeats, uiteenlopende acties en evenementen."
De publieke regionale zenders bleven stabiel met een marktaandeel van 13,3 procent. Omroep Reclame Nederland (ORN), de reclameverkoper van de omroepen is daar tevreden mee. In de doelgroep 20-49 en 25-49 steeg het marktaandeel. “ORN is blij met die stijging", zegt Clement Postmus, Directeur ORN.
Het jongere luisterpubliek is ook bij RTV Oost opgevallen. De regionale radiozender zag het marktaandeel stijgen van bijna 15 procent tot bijna 17 procent. Radio Oost blijft daarmee de best beluisterde zender in de provincie. Radio 2 en Radio 3FM bleven in marktaandeel met bijna 11 procent gelijk. Volgens RTV Oost is het opvallend dat de stijging in de doelgroep 20 tot 49 jaar met bijna 6 procent, zo groot is.