Het exploitatieresultaat van de Stichting EtherReclame (STER) is vorig jaar met tien miljoen euro gegroeid ten opzichte van 2005 tot 196 miljoen euro. Volgens de reclameverkoper van de NPO (Publieke Omroep) is dat te danken aan de ‘hoogwaardige programma-omgeving’ van de Publieke Omroep. Dat meldt de STER in haar jaarverslag.
Vooral bij de televisie werd een hogere omzet gehaald, maar ook radio deed het beter. Er werd een omzetstijging gerealiseerd. ‘Het luistertijdaandeel is met 0,8 procent gestegen, van 28,1 procent in 2005 ging het naar 28,9 procent in 2006’, zo staat in het verslag. Qua omzet is Radio 2 de grootste zender in 2006 en ook 3FM vertoont een stijgende lijn, aldus de STER.
De reclame-inkomsten bij de Publieke Omroep staan al jaren onder druk, maar volgens de organisatie hechten adverteerders belang aan goede programmering.