Slam!FM mag ook in 2014 geen alcoholreclames uitzenden. Dit heeft de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) bekend gemaakt. Vorig jaar mocht Slam!FM ook geen alcoholreclames uitzenden, toen was er ook een verbod voor Wild FM en Megastad FM.
Op basis van de luistercijfers wordt jaarlijks vastgesteld welke radiozenders aan te merken zijn als jongerenzender. Een jongerenzender is een zender die gemiddeld méér dan 25% minderjarigen (jonger dan 18 jaar) bereikt. Deze analyse wordt gedaan op basis van de luistercijfers van NLO/Intomart GFK. In de luistercijfers worden alleen de zenders vermeld die aan het Radio-onderzoek deelnemen. Gemiddeld worden 45 radiozenders gemeten en deze maken ongeveer 95% van het totale luistervolume uit.
De alcoholbranche heeft in het kader van zelfregulering duidelijke afspraken gemaakt op welke zenders wel en op welke zenders niet zal worden geadverteerd. Voor de vaststelling van het percentage minderjarigen in het kijk- en luisterpubliek is uitgegaan van het gewogen gemiddelde van de kijk- en luistercijfers, afgezet tegen het programma-aanbod van een zender.