Sky Radio gaat de muziek bij alle vestigingen van McDonald’s verzorgen. Het interne televisiekanaal Channel M is te zien en te horen op de televisieschermen die bij het overgrote deel van de McDonald’s vestigingen hangen. Ieder kwartier is er op Channel M een nieuw blok met informatie, muziek, nieuws en entertainment te zien en te horen. De nieuwsuitzendingen door middel van tekst-TV beginnen met de jingle van Sky Radio 101 FM, gevolgd door de muziek van het radiostation. Ook ondersteunt Sky Radio met haar muziek de zendtijd van de regionale adverteerders.
Uit onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders (BVA) blijkt dat de winkel een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de communicatie tussen merk en consument. Het dim-systeem (digitale instore marketing) is hierop een antwoord. Mark Berendsen, commercieel directeur bij Sky Radio is blij met deze nieuwe ontwikkeling. “Narrowcasting lijkt door de naam een vorm van adverteren voor een klein en smal publiek, maar bij McDonald’s gaat het toch om een heel breed bereik. De mogelijkheden om verschillende tijdvakken, locaties en actualiteit te benutten zijn enorm.”
De landelijke zomercampagne van Sky Radio is vorige week van start gegaan en is nu ook te zien op de digitale abri’s bij de balie van de McDonald’s vestigingen.