De Sky Radio Group wil een nieuwe markt aanboren met de lancering van een radiostation dat tussen Last.FM, Spotify en de huidige radiomarkt in zit. Dit doen ze onder de naam MyRadio, een online gepersonaliseerde radiozender.
MyRadio biedt een aantal vaste stations met verschillende formats. Deze formats zijn gemaakt door specialisten van dit genre. Zo heeft Niels Hoogland het Urban-format helpen ontwikkelen en voormalig music director van Kink FM Peter Meerveld heeft het format voor Alternative en Alternative Rock helpen ontwikkelen.
Gebruikers kunnen zelf aangeven of ze een plaat goed of slecht vinden door op de thumbs-up of thumbs-down knop te klikken. Tijdens het luisteren kunnen ze ook numers skippen en met het volgende nummer verder gaan. MyRadio past hierdoor het format voor de gebruiker aan en maakt zo een playlist op maat. Naast muziek biedt het station nieuws, advertenties, weer en verkeer.
Gebruikers kunnen ook een nieuw format maken door verschillende muziekstijlen te selecteren en het format verder te bewerken. Dit kunnen ze alleen doen of samen met vrienden of collega's.
MyRadio is gebaseerd op vier pijlers: Radiobeleving, personalisatie, interactief en sociaal. Waarvan radiobeleving de belangrijkste is. "Je zet de knop om en je hoeft niet zelf de platen uit te zoeken maar het start gelijk. MyRadio zit tussen de huidige radiostations en de streaming services in. Het verschil tussen radiostations en MyRadio is dat de gebruiker zelf de music director is", aldus Gert Jan Kole, ontwikkelaar van MyRadio.
CEO van de Sky Radio Group Philip Alberdingk Thijm: "MyRadio beschouwen we als de volgende generatie na Spotify. Een uniek concept wat op dit moment nergens wordt aangeboden."
Het platform start eind maand in de beta fase en moet voor de zomer helemaal operationeel zijn.
Hier een aantal screanshots van MyRadio:
Het startscherm van MyRadio waarin je een station kunt selecteren
Zelf je eigen station maken