Sky Radio laat de laatste twee jaar een groei zien in haar marktaandeel. Het station steeg de laatste periode 0,4 procent en in vergelijking met een jaar geleden zelfs 1,4 procent.
Nadat Sky in 2004 haar nummer één positie in de luistercijfers verloor aan 538 en Radio 2 zakte de zender jaren lang in de luistercijfers weg. Maar de laatste twee jaar is het station bezig aan een opmars.
Het station scoort vooral bij de vrouwen van Nederland. In de doelgroep vrouwen 10+ is het station inmiddels marktleider met 11,7 procent. Bij de mannen 10+ is sprake van een kleine daling en heeft het station een marktaandeel van 7,5 procent. Bij de mannen blijft 538 marktleider.
Het station noemt zelf de stijgende belangstelling bij vrouwen in de leeftijd 20-49 is opvallend. "In een jaar tijd groeide die belangrijke doelgroep van 12,3 naar 14,1%. Dat is een stijging van 15%."
CEO Philip Alberdingk Thijm: "Een fantastische maand voor Sky Radio, met een nominatie voor een Marconi Award en nu de cijfers. We stevenen af op een fantastisch resultaat voor 2012. Er wordt hard gewerkt om de wereld te laten zien dat Sky Radio veel meer is dan een non-stop AC-format. Die boodschap komt dus duidelijk over. De muziekmix, het jinglepakket en het logo zijn vernieuwd en passend gemaakt aan deze tijd. Daarnaast is er de No Repeat Workday en hebben we bijzondere evenementen georganiseerd die precies uitstralen wat Sky is: optimistisch, fris, modern, niet bang voor vernieuwing en altijd in beweging."
De kerstperiode komt er voor het station weer aan en ook dat zorgt altijd voor een stijging in het marktaandeel.
Bekijk en vergelijk luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.