Bij Sky Radio heerst een feeststemming nadat vanochtend de luistercijfers bekend zijn gemaakt. “We zien al een jaar lang dat onze luistercijfers stijgen en dit is een goed begin van het nieuwe jaar. De laatste drie metingen (september t/m december) haalden we 10 procent of hoger. Het is mooi om te zien dat ondanks alle concurrentie Sky Radio weer het best beluisterde commerciële radiostation is geworden. Natuurlijk feliciteren we ook onze publieke collegas van Radio 2 met hun luistercijfers die dankzij de Top 2000 ook mooi zijn gestegen.”
Het ging lange tijd slecht met Sky Radio. Onlangs werd een grote reclamecampagne gestart en werd de muziekgarantie tussen 9 en 5 ingevoerd, om het tij te keren.
Ook Caz! is tevreden. De zender won 0,1 procent en overleefde zo de drukke decemberperiode.
Omroep Reclame Nederland (ORN), vertegenwoordiger van de regionale publieke omroepen, is ondanks verlies in de laatste cijfers tevreden. De zenders bleven landelijk gezien marktleider. “2006 was voor ORN een zeer succesvol jaar”, zegt Karin Otten van ORN. “We hebben dit jaar weer bewezen dat onze markleiderschap onaantastbaar is. ORN streeft ernaar ook in 2007 deze marktleiderpositie te behouden.”