Sky Radio heeft uitgehaald naar Radio 538 met een ludieke advertentie in vakblad Adformatie. ‘I love 10,5%’ zo staat er groot in de advertentie, die is gemaakt in de stijl van de reclame-uitingen van 538 (zie onder).
Met de advertentie doelt men op het feit dat Sky Radio in de luistercijfermeting over de periode november-december een marktaandeel had dat 0,1 procent hoger was dan dat van Radio 538. Laatstgenoemde had sinds de meting van april-mei 2004 een hoger marktaandeel dan Sky Radio. Radio 2 stond bij de laatste luistercijfermeting overigens nog boven Sky Radio.
“Het gaat goed met Sky Radio. Maand na maand stijgen onze luistercijfers, zo ook afgelopen periode. Sky Radio heeft de meeste luisteraars van alle radiostations én is nu met 10,5 procent marktaandeel ook het grootste commerciële radiostation van Nederland. Zo zie je maar: niets = heilig,” zo valt te lezen in de tekst onder de advertentie. Met de zin ‘niets = heilig’ verwijst Sky Radio naar de slogan ‘538 = heilig’ waarmee Radio 538 haar acties ondersteunt.
Bij 538 kan men wel lachen om de ludieke advertentie van Sky Radio, maar wil men verder geen inhoudelijk commentaar geven.