De Sky Radio Group wordt één van vijf pijlers in de nieuwe structuur van de Telegraaf Media Groep (TMG). Dat zegt CEO ad interim Cees van Steijn. Naast radio worden de landelijke printtitels met bijbehorende digitale activiteiten, regionale en lokale titels inclusief bijbehorende online-activiteiten, niet aan landelijke printtitels gekoppelde online-activiteiten waarvan het groeipotentieel zal worden onderzocht en een apart operationeel bedrijf waarin minimaal de drukkerij- en distributieactiviteiten samenkomen pijlers van het bedrijf.
TMG wil zich richten op het versterken van de belangrijkste merken en de exploitatie ervan. "Merken en journalistieke relevantie vormen het hart van het bedrijf. De manier waarop de inhoud van deze titels Nederlanders bereikt – via print, online, video, mobiel of radio – doet er steeds minder toe. Het gaat om de combinatie van merk en inhoud én om de meerwaarde die wordt geleverd aan lezers, kijkers, luisteraars en adverteerders."
Van Steijn zegt: "We gaan naar een organisatie waar er vanuit één punt gestuurd wordt op álle activiteiten die bijdragen aan het succes van een titel. Bijvoorbeeld: De Telegraaf krijgt zelf de volledige regie op alle kanalen waarmee zij zich manifesteert: krant, site, video en mobiel. Zo krijgen werknemers de ruimte om snel en effectief te werken aan initiatieven die bijdragen aan het succes van hun product."
De plannen zijn nog niet concreet maar worden deze zomer verder uitgewerkt.