Sanoma Uitgevers wil toch gaan praten met verschillende radiopartijen om een strategische samenwerking op te gaan zetten. Dit zegt directievoorzitter Pim de Wit in een interview met Adformatie.
Vorige maand vroeg RadioFreak nog aan het bedrijf hoe het met de radioplannen stond die ze hadden na de frequentie verdeling in mei. Een woordvoerder van het bedrijf liet ons toen weten: “Onze directeur zou het plan voor een radiozender graag alsnog doorzetten, maar ziet op het moment simpelweg geen mogelijkheden.” Ook de vaste formats en de dure frequenties waren toen nog een belemmering.
Maar waarschijnlijk is de mening van de uitgever gekeerd want in het interview zegt De Wit: “Nog dit jaar willen we met radiopartijen gaan praten over een samenwerking.” Een mogelijke kanshebber zou de HMG zijn die media als radio, tv en internet heeft.
Sanoma wilde een radiozender starten voor vrouwen van tussen de 20 en de 40 jaar. Maar in mei vorig jaar liep ze de frequentie mis. De uitgeverij wil het dus opnieuw gaan proberen met een partij die al een licentie heeft.