De markt voor audioreclame blijft groeien. Adverteerders investeerden in het derde kwartaal 50,1 miljoen euro in audioreclame. Dit is een stijging van 1,8 miljoen euro (+3,7%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de nieuwste Audify-publicatie over de audioreclamebestedingen.

De grootste groei is te zien in digitale spotomzet, met een stijging van 40% groeit de online audioreclame tot 3,1 miljoen euro. De spotomzet op de radio blijft ook groeien (met 3,7%) tot een totaal van ruim 45 miljoen euro. De totale spotomzet vormt daarmee 96% van de totale audiobestedingen.

Liedewij Hentenaar, Audify-directeur, over de audioreclame: “Deze groei bevestigt de kracht en dus effectiviteit van audioreclame. Met deze sterke cijfers is de audioreclamemarkt een dominante speler binnen het Nederlandse reclamelandschap en bovendien een essentieel massamedium voor merken die hun boodschap krachtig willen overbrengen.”

Foto: Audify