De twee radiozenders van RTL Nederland, RTL FM en Yorin FM, laten in de vandaag bekend gemaakte luistercijfers over de periode augustus-september 2004 allebei een stijging zien. De zenderaandelen van beide stations namen in de doelgroep 10 jaar en ouder elk met 0,1 procent toe, om uit te komen op een gezamenlijk zenderaandeel van RTL Nederland van 5,6 procent.
Binnen de eigen doelgroepen namen de zenderaandelen van de stations toe met 0,5 procent (Yorin FM) en 0,2 procent (RTL FM). In haar doelgroep 20 – 34 jaar steeg Yorin FM van 6,4 procent naar 6,9 procent. De ochtendshow van Yorin FM, ‘Stenders Vroeg Op’ (tussen 06.00 – en 09.00 uur, maandag t/m vrijdag), streefde die van concurrenten Veronica en Noordzee FM voorbij (zenderaandelen van respectievelijk 7,6 procent, 5,4 procent en 7,1 procent). Ook ‘Jensen In De Middag’, de middagshow van Yorin FM (tussen 15.00 en 18.00 uur, maandag t/m vrijdag), liet Veronica en Noordzee FM achter zich (7,7 procent ten opzichte van 6,9 procent en 6,9 procent).
RTL FM realiseerde in de doelgroep 20 – 49 jaar een stijging van 3,0 procent naar 3,2 procent. Binnen deze doelgroep steeg het zenderaandeel bij vrouwen, op wie het radiostation de nadruk legt, van 3,2 procent naar 3,9 procent.