Rob van Someren denkt dat het recordmarktaandeel van Radio 10 te danken is aan het niet-blindstaren van de zender op formats. “Waar anderen heel veel met formats bezig zijn, zijn wij heel erg met onze luisteraars bezig. Wij zijn een radiostation dat ook in de muziekkeuzes schaamteloos van Bruno Mars nog naar ABBA gaat”, zei Rob vandaag in het tv-programma Koffietijd.
Het marktaandeel van Radio 10 is in één jaar tijd met maar liefst 34% gestegen van 6,1% naar 8,2%. “Het gaat heel hard. Daar zijn we heel erg blij mee.”, aldus Rob. Volgens de dj kijken veel andere stations in Nederland ‘heel erg’ naar Amerika voor hun formats. Radio 10 doet zo z’n eigen ding, aldus Rob. “Wij springen in op de liedjes waar je leuke herinneren aan hebt. We noemen het niet voor niets de grootste hits aller tijden.”
De combinatie van de herkenbare liedjes in combinatie met het ‘feel good-gevoel’ dat Radio 10 volgens Rob meegeeft, maakt de commerciële zender volgens hem een succes.