Het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (RKK) heeft een nieuwe huisstijl in gebruik genomen. De vormgeving is geïnspireerd op de lichtinval door de veelkleurige glas-in-lood ramen die in veel Rooms-Katholieke kerken te zien zijn. Dit komt terug in het logo in de vorm van een aantal kleurige lichtbanen die op de letters RKK vallen.
De huidige vormgeving van RKK, de rode letters met het kruisje, bestond tien jaar. Mede omdat het bestaande logo niet was aangepast aan de huidige technische mogelijkheden, werd besloten om over te stappen op een geheel nieuwe signatuur. Daarbij wordt de nieuwe huisstijl geïntroduceerd ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van de zendtijd van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (RKK), sinds 1957 verzorgd door de KRO.
Centraal in de nieuwe vormgeving staat het licht dat door gebrandschilderde ramen schijnt. Het symboliseert Jezus die zegt: “Ik ben het licht der wereld”. De vormgeving sluit aan bij de eeuwenoude katholieke traditie om boodschappen vooral over te brengen met beelden in plaats van teksten.
Voor de vormgeving is gebruik gemaakt van close-up beelden van glas-in-lood. Met daarover een halfdoorzichtige laag van helder wit licht. Voor de radio is een ‘audiologo’ ontwikkeld. Een belangrijk visueel kenmerk is ook de hoek waaronder beelden worden aangesneden. De hoek is gelijk aan de hoek van de kleurbanen in het logo, tevens de schuine lijnen in de letters R en K.