De regionale publieke omroepen zijn tevreden met de laatste luistercijfers die vanochtend bekend zijn gemaakt, ondanks een verlies van 0,4 procent marktaandeel. ORN Radio, de reclameverkoper van de omroepen, is blij met een stijging in de belangrijke planningsdoelgroepen ’20-49 jaar’ en ‘Boodschappers 20-49 jaar’. Ook in de groep ‘Zakelijke beslissers’ is een stijging.
“Natuurlijk zijn wij zeer tevreden met het resultaat”, zegt Gérard Ghazarian, adjunct directeur van ORN.
Ook bij Slam!FM zijn er tevreden geluiden. Het radiostation hield hetzelfde marktaandeel van 1,9 procent. Maar Slam!FM put kracht uit de stijging in marktaandeel onder jongeren.
Het weekbereik steeg naar 6,2 procent. Hiermee verbreekt Slam!FM haar eerder dit jaar (april-mei 2007) behaalde record van 853.000 absolute luisteraars en behaalt een nieuw historisch hoogtepunt van 882.000 luisteraars per week.
Vooral in haar kerndoelgroep 16-24 jaar is een stijgende lijn. “Slam!FM is er voor alle jongeren in Nederland en binnen de afgelopen twee jaar is het ons gelukt om jong Nederland te bereiken”, zegt John Lubach, sales director. “Het is super om dat ook in de laatste metingen weer terug te zien.”