Slam!FM is zeer tevreden met de luistercijfers over de periode juli en augustus die vanochtend gepubliceerd werden. Het marktaandeel steeg 0,1 procent naar 1,9 procent. Naar eigen zeggen is de jongerenzender naar bijna tien procent marktaandeel in haar kerndoelgroep 16 tot 24 jaar gestegen. “Ook in de groepen 13 tot 19 en 20 tot 34 jarigen steeg het marktaandeel met respectievelijk 41 procent en zelfs 52 procent”, laat het station weten.
Vooral Dj Armin van Buuren deed het goed, volgens Slam!FM. “Zijn heeft de afgelopen maanden een groei in marktaandeel doorgemaakt en bereikte deze zomer een recordhoogte van 30 procent in de doelgroep 16 tot 24 jarigen. In de doelgroep 13 tot 19 jaar verdrievoudigde het marktaandeel ten opzichte van de vorige meting en ook steeg het marktaandeel in de groep 20-34 met 55 procent.”
Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur: “De stijgende cijfers bewijzen dat Slam!FM een steeds belangrijkere plaats inneemt in het leven van jongeren. Met eigen CDs, evenementen, IP-tv, mobiele activiteiten en de populaire site slamfm.nl timmert Slam!FM hard aan de weg om haar positie onder jongeren nog meer te versterken.”
Ook de publieke regionale omroepen zijn tevreden. Het marktaandeel steeg met 0,5 procent naar 14,5 procent. Gérard Ghazarian, adjunct-directeur Omroep Reclame Nederland (ORN), zegt: “ORN Radio is een brede zender met verscheidenheid aan luisterpubliek. ORN Radio leent zich prima voor actiematige radiocampagnes en ter versterking van product -en merkbekendheid. Wekelijks bereikt ORN Radio 2,8 mln mensen, en aantallen zijn van belang voor het succes van een brede doelgroepcampagne en niet de selectiviteitindexen.”