Telegraaf Media Groep (TMG) zal 2007 naar verwachting afsluiten met het ‘hoogste nettoresultaat uit het ruim 110-jarige bestaan’ van het bedrijf. Dat zei bestuursvoorzitter Ad Swartjes tijdens zijn nieuwjaarstoespraak. Dit hoge resultaat is vooral te danken aan de boekwinsten die werden gerealiseerd bij de verkoop van de deelnemingen in SBS en Wegener, tot een nettobedrag van meer dan 400 miljoen euro.
TMG is voor 85 procent eigenaar van Sky Radio. Swartjes gaf aan dat op basis van de voorlopige cijfers het bedrijfsresultaat sterk is toegenomen bij een fractioneel lagere omzet. Autonoom, dat wil zeggen, exclusief Keesing Media Group, Sky Radio Group en de in 2006 afgestoten Limburgse activiteiten, was in 2007 sprake van een fractionele toename bij de advertentie-inkomsten. De groei deed zich vooral in het eerste halfjaar voor bij personeelsadvertenties. Bij de overige segmenten was er gemiddeld sprake van een geringe tot lichte daling. De inkomsten uit de betaalde oplage namen gering toe.
In 2008 verwacht TMG een lichte stijging in de advertentie- en oplage-inkomsten en wordt een aanzienlijke toename verwacht van het bedrijfsresultaat exclusief bijzondere invloeden.