Fresh FM moet een brief naar tachtig potentiële kopers van reclamezendtijd sturen, waarin staat dat zij eerder een misleidende en onvolledige brief naar hen heeft gestuurd. Dit heeft de Haagse rechtbank besloten.
Young City Media BV uit Amsterdam daagde het Zoetermeerse bedrijf, dat onder de hoede van Wedel Communications BV valt, voor de rechter. Volgens Youg City spoorde Fresh FM in een eerdere brief klanten van City FM aan het tussen de klant en City FM bestaande contract per 1 januari 2009 te beëindigen en over te stappen naar Fresh FM. In de brief stond onder meer het ‘feit’ dat Fresh FM 35 maal meer respons had dan City FM. Adverteerders zouden voor hun overstap een introductiekorting van 25 procent krijgen.
De inhoud van deze brief is misleidend en onvolledig, zo oordeelt de rechter nu. De actie van Fresh FM voelde ‘als een dolk in m’n rug,’ reageerde een belanghebbende van Young City Media BV tijdens de rechtszaak emotioneel.
Houdt Fresh FM zich niet aan de uitspraak, dan riskeert zij een dwangsom van 10.000 euro met een maximum van 100.000 euro voor iedere dag dat zij nalaat aan deze eis te voldoen.