De commerciële regionale classic rockzenders City FM en Rebecca FM zijn in de belangrijke doelgroep 2034 jaar het landelijke radiostation Arrow Classic Rock gepasseerd. Zo blijkt uit de luistercijfers van Intomart/Gfk over de maanden december en januari. Het aandeel op de landelijke luistermarkt van City FM en Rebecca FM bedraagt in deze doelgroep 1,8 procent tegenover 1 procent voor Arrow.
Directeur Jan Lagrouw van CRN, de landelijke verkoopmaatschappij van de commerciële regionale zenders: “Wij weten dat het lang duurt voordat je de vruchten van een formatwijziging plukt. Dat onze radiozenders nu een gevestigd merk als Arrow zijn gepasseerd in een aantal belangrijke doelgroepen geeft aan dat de inspanningen niet voor niets zijn geweest. De campagne ‘wij zetten jouw rockhelden op een voetstuk’ werkt goed, daarom zullen we deze campagne in 2006 continueren via abris en megaboards langs de snelwegen.”
Ook de commerciële regionale omroep Wild FM uit de randstad is blij met de luistercijfers. De Noord Hollandse zender stijgt en bereikt gemiddeld wekelijks in haar uitzendgebied 5,8 procent van de 15-29 jarigen.
Koen van Tijn, algemeen directeur van Wild FM: “De afgelopen 6 maanden hebben we er elke maand meer luisteraars bij gekregen. Hiermee bewijzen we dat het mogelijk is om in een overvolle landelijke en regionale markt, met een compleet nieuw radiostation te scoren. Dit is een opsteker voor ons geweldige team en bewijst dat we met ons format, een mix van Pop, Top 40 en R&B hits, op de goede weg zijn. We hadden al een goede indicatie van de stijgende beluistering via onze Internet-stream. Die gemiddeld 60.000 keer per maand wordt beluisterd. Vorig jaar is er in totaal 524,748 keer naar onze stream geluisterd en we hebben zelfs in Tirol fans van Wild FM!”