Nederlandse radiozenders gaan dierentuinen, attractie- en vakantieparken, campings, hotels en restaurants ondersteunen met een gratis vijf seconden toevoeging op de hoofdspot, met als doel de RIVM-maatregelen te benadrukken. Dit doen de zenders om de sector te ondersteunen, nu het kabinet overgaat tot voorzichtige versoepeling van de coronamaatregelen voor deze sectoren.
Radiozenders 100% NL, BNR, Classicnl, E Power, ORN, Qmusic, Radio 538, Radio 10, Radio Veronica, Sky Radio, SLAM! en Sublime willen hiermee deze categorie bedrijven helpen die door de coronacrisis en maatregelen hard getroffen zijn. Zij kunnen, zo is het idee, zo meer aandacht vestigen op het belang van het naleven van de gedragsregels in deze parken en horecazaken wanneer deze weer open zijn.
Uit recent onderzoek door Ruigrok NetPanel in opdracht van het Radio Advies Bureau (RAB) blijkt dat 44% van de Nederlanders het goed vindt als organisaties met een radioreclame inspelen op het coronavirus. Driekwart vindt het goed dat er reclames zijn die oproepen om aan de maatregelen van de overheid te houden.
Eerder verenigden de radiozenders zich in een actie voor retailers, die ook vijf gratis seconden extra kregen.
Foto: Pixabay