Marktleider Radio 538 is blij met de winst in de luistercijfers en ziet ook in haar belangrijke doelgroepen een stijging. Het station laat in een reactie weten: "Het marktaandeel in 20-34 jaar stijgt naar 20,4%. Dat is ruim 30% hoger dan dezelfde meting vorig jaar. Voor de doelgroep 20-49 jaar geldt een groei van het marktaandeel naar 18,9%, dat is +23% ten opzichte van januari-februari 2014. Ook in 10 jaar en ouder is Radio 538 de koploper met een marktaandeel van 12,0 procent."
Ook Radio 10 en Radio Veronica zagen deze periode een stijging. Beide zenders zeggen dat dit komt door de nieuwe programmering. Radio 10 laat in een reactie weten: "We zijn heel trots dat onze nieuwe programmering nu al zo goed aanslaat bij luisteraars. Met Tim Klijn en zijn ‘feel good’-ochtendshow en met Rob van Someren die Nederland laat lachen in de avondspits." Het station steeg 0.5 procent ten opzichte van de vorige periode.
Radio Veronica steeg 0.3 procent en denkt dat die winst vooral door de nieuwe programmering komt die op 2 februari gestart is. Erik de Zwart, Station Director van Radio Veronica, laat in een reactie weten: "Wij zijn blij dat de eerste resultaten van de nieuwe programmering nu al zichtbaar lijken te zijn. Natuurlijk merken we aan de reacties van de luisteraars dat er een positieve vibe rond het station is. We zagen bijvoorbeeld tijdens het finalespel van De Stemband in februari, waar in een uur meer dan 51.000 telefoontjes binnenkwamen, ook al dat we op de goede weg zijn. Het is geweldig dat dit zich nu al in de cijfers doorvertaald. Het mag duidelijk zijn, dat ons voornemen is om deze stijgende lijn voort te zetten."