De netto reclamebestedingen op de radio zijn in het derde kwartaal van dit jaar met 9,6 procent gestegen. Dat meldt het Radio Advies Bureau (RAB). Er is voor 52.277.000 euro aan reclame uitgezonden. Daarmee is de grens van 50 miljoen euro voor het eerst gepasseerd. In het derde kwartaal 2007 was de omzet nog 47.694.000 euro.
De de netto radiobestedingen in de eerste drie kwartalen van dit jaar zijn gestegen met 4,8 procent. "Na een positief eerste kwartaal 2008 met een stijging van 6,1 procent en een stabilisatie in het tweede kwartaal (+0,6 procent) is het derde kwartaal zeer positief geweest met bijna een double digit stijging", zegt RAB-directeur George Bohlander in Adformatie.
"Goed scorende branches in het derde kwartaal zijn Retail en Telecom/ICT. Voor geheel 2008 handhaaft RAB de prognose van een stijging van circa drie procent. Radio is bij uitstek het medium, dat juist in roerige (beurs)tijden als kostenefficiënt en actiematig medium hoog in ’t vaandel staat bij adverteerders."