Radio Veronica blijft het zorgenkindje van Talpa Radio. Dat zegt mediastrateeg Evert Bronkhorst van Vizeum bij Adformatie. Hij doelt daarbij op de meest recente luistercijfers, waarin Radio Veronica 0,3 procentpunt marktaandeel verliest.
Bronkhorst: “Ondanks het aantrekken van Giel Beelen en ondanks al het marketingbudget dat er tegenaan gegooid wordt, blijft de zender toch in een dalende tendens. Ten opzichte van een jaar geleden verliest men 0,6 procentpunt bij 10+.”
Doelgroepen
Ook binnen specifiekere doelgroepen zijn de prestaties van Radio Veronica niet goed, aldus Bronkhorst. “Ten opzichte van een jaar geleden levert men ook in bij leeftijdsgroep 35-54 jaar. Wel wordt de zender nog iets mannelijker qua profiel en stijgt men licht ten opzichte van mei/juni 2017 bij mannen 30-54 jaar.”
De mediastrateeg noemt het opvallend dat het marktaandeel van Giel Beelen lager is dan van de zender als geheel. “Een grote naam zou juist de trekker van de zender moeten zijn en beter moeten presteren. Zie Edwin Evers bij Radio 538.”
Volgens Giel heeft het ’tijd nodig’, zo vertelde de dj begin vorige maand. “Het is goed aan het komen met de ochtendshow. Veronica heeft een nieuwe impuls gekregen en we zijn lekker aan het bouwen.”