Radio heeft het minste te lijden onder de opkomt van internet. Uit onderzoek van de European Interactive Advertising Association (EIAA) onder 7.000 mensen in heel Europa blijkt dat 81 procent van de Nederlanders online is. En bijna alle Nederlands internetgebruikers (99 procent) geven toe dat ze andere dingen minder vaak doen als gevolg van het internet.
Bijna twee derde (62 procent) gebruikt andere media minder als gevolg van het internet. Televisie heeft er het meeste onder te lijden. 42 procent zegt minder tv te kijken. 23 procent leest minder vaak de krant. Onderaan staat radio. Twintig procent zegt minder te luisteren.
Uit Duits onderzoek in juli bleek al dat internet en radio elkaar goed aanvullen. Toen gaf 75 procent van de ondervraagden aan radio te luisteren voor het internetten. Ruim een kwart surft en luistert radio tegelijk.
Uit het onderzoek van het EIAA blijkt ook dat internetgebruikers in toenemende mate magazines, kranten, radio- en televisieprogramma’s online consumeren.