Radio Decibel stapt uit de verkooporganisatie E-power, dat de belangen van veel regionale commerciële radiozenders bij landelijke of bovenregionale adverteerders behartigt. Dat meldt Zigt.nl. Per 1 januari gaat Radio Decibel zelf deze adverteerdersgroep bewerken. De zender blijft aangesloten bij het Continue Luisteronderzoek (CLO).
Radio Decibel heeft ongeveer een marktaandeel van 1,5 procent in de voor adverteerders belangrijke boodschappers-doelgroep in het gebied waar de zender zit. Na RadioNL was Radio Decibel hiermee de grootste zender binnen het profiel van E-power.
Pierre Karsten, de ondernemer achter onder meer Boomerang Unlimited (waar Radio Decibel onder valt), maakt de commerciële exploitatie van de zender tot persoonlijk doel voor 2010 en neemt dan ook zelf het voortouw als verkoper van Decibel komend jaar. Non-spot samenwerkingen en mogelijke integratie voor adverteerders met ‘zijn’ andere media (Boomerang, de NL-titels, Bizon, Centercom) zullen hierbij ook nog nadrukkelijker worden gezocht, waar wenselijk.