Radio 538 heeft trots gereageerd op de nieuwste luistercijfers. De zender loopt met 2,2 procentpunt uit op de nummer twee Qmusic. Het marktaandeel van Radio 538 groeide van 11,1% in de vorige periode naar 11,8% nu.
“We kijken met 538 terug op een mooi eerste half jaar en gaan sterk de zomer in. Zowel ‘Evers Staat Op’ als ‘De Coen en Sander Show’ zijn veruit de best beluisterde ochtend- en middagshow en hebben een flinke voorsprong in de commerciële doelgroepen”, aldus Dave Minneboo, programmadirecteur van Radio 538.
Radio 538 lanceerde onlangs een nieuwe merkcampagne en website waarin ‘The Beat Of The Moment’-slogan nog meer centraal staat. Volgens programmadirecteur Minneboo zijn de eerste reacties op de nieuwe campagne ‘heel positief’.
Voor de zomer heeft 538 ook grootse plannen: zo doet de zender van 22 tot en met 24 juli uitgebreid verslag van dancefestival Tomorrowland. ‘De Frank & Vrijdagshow’ gaat vanaf 1 juli weer op Tuintour, waarbij Frank Dane iedere vrijdagavond radio maakt in de tuin van een bekende Nederlander. Edwin Evers en zijn team reizen in augustus af naar Rio de Janeiro, waar zij uitgebracht verslag gaan doen van de Olympische Spelen 2016.
“We kijken uit naar een bomvolle zomer, die 538 samen met de luisteraars viert”, aldus Dave Minneboo.
Foto: Radio 538