Internetportal msn.nl heeft de resultaten van de Nationale Merkencompetitie 2004 bekend gemaakt. Via de site hebben ongeveer 22.000 mensen op hun favoriete merk gestemd. Onder de radiostations bleek dat Radio 538 met 34,4% van de stemmen als populairste merk uit de bus kwam onder de radiostations, gevolgd door 3FM met 11.9 procent en Yorin FM met 11.4 procent.
De Nationale Merkencompetitie is een initiatief van Red Cell Not Just Film, MSN en Hill & Knowlton Nederland. De merkencompetitie was eerder al in Belgiƫ een groot succes en is over komen waaien naar Nederland.
Naast de totaal cijfers is te zien dat vrouwelijke stemmers naast 538 ook Yorin FM en sky radio een sterkmerk vinden. Bij de mannen is het naast 538 juist weer 3fm en ID&T Radio die de meeste stemmen krijgen. Onder de jeugd tot 25 jaar zijn 538, 3FM en Yorin FM de sterkste merken. Dit is ook aardig terug te zien in de jongste groepen van de luistercijfers want daar zijn 538, Yorin FM, 3FM en Sky Radio de populairste zenders bij de jongeren.