De commerciële radiozender Radio 227 heeft éénzijdig moeten besluiten de distributie via een aantal kabelmaatschappijen per 1 januari te moeten beëindigen. Dat bericht de programmaraad Zoetermeer. Eén van de redenen is dat adverteerders geen belangstelling zeggen te hebben voor luisteraars van 49+. De easy-listening zender mikt op de 40+ doelgroep. Vanwege de geringe inkomsten streefde het radiostation een beperkte groei na om niet boven de drie miljoen huisaansluitingen uit te komen. Boven deze grens verdubbelen de kosten van BUMA en nemen ook de kosten van het Commissariaat van de Media en de Reclame Code Commissie sterk toe, aldus deze zender.
Doordat de zender in vele nieuwe kabelgebieden werd doorgegeven door Casema en Essent, is het aantal aansluitingen toch boven de drie miljoen gekomen. De zender zal daardoor enkele kabelgebieden moeten opgeven, tenzij, zoals sommige kabelmaatschapijen al doen, Radio 227 zonder kosten kan worden doorgegeven. Radio 227 roept programmaraden op de kabelmaatschappijen te vragen dit te doen, als zij vinden dat dit station thuishoort in een pluriform samengesteld pakket.
Volgens eigenaar Look Boden van Radio 227 zal zijn zijnder per 1 januari 2007 hoogstwaarschijnlijk niet meer te horen zijn zal zijn via de kabel van Essent, UPC, Casema, CAIW en Delta Kabel. "De snelle opkomst van media als internet en satelliet houden Radio 227 sterk overeind", zo schrijft hij.