Radio 2 is blij met het opnieuw verkregen marktleiderschap in de laatste luistercijfers. Het marktaandeel steeg tot 12,1 procent, zo blijkt uit de cijfers over de periode december-januari 2007/2008.
"De luistercijfers bevestigen het succes van de Top 2000 en Radio 2 is nu het best beluisterde radiostation van Nederland", zegt Kees Toering, zendermanager Radio 2. "Komende december vieren we de tiende editie van de Top 2000 en we gaan daar voor de luisteraars een speciaal evenement van maken."
Ondanks een daling van 0,3 procent is ORN Radio, de reclameverkoper van de publieke regionale omroepen, tevreden. Het marktaandeel in de zakelijke doelgroepen steeg namelijk. "Wij zijn blij dat we een stijging in de zakelijke doelgroepen meemaken in een tijd waarin de hitlijsten radio blijken te domineren", zegt Gérard Ghazarian, Adjunct Directeur ORN.
Voor Slam!FM bleef het marktaandeel gelijk op 1,9 procent. Toch is het jongerenstation blij met een stijging van twaalf procent in de doelgroep 13-19-jarigen. Ook in de doelgroepen 16-24 en 20-34 jaar is er een toename van respectievelijk vier en negen procent. "De decembermaand, die in het radiolandschap bekend staat als een periode waarin met name sfeerzenders de meeste resultaten boeken, heeft Slam!FM een mooie winst behaald met een stijgend marktaandeel", zegt het station zelf.