Bij de publieke zender Radio 2 zijn veel blije reacties te horen over het heroverde marktleiderschap. "De nummer 1 positie voor Radio 2 is vooral te danken aan de Top 2000 die aan het einde van het jaar 6,2 miljoen luisteraars trok", zo laat de zender weten. Ook de andere zenders die wonnen bij de laatste luistercijfers zijn tevreden. Commercieel Directeur Mark Berendsen van Sky Radio wijdt de stijging van zijn zender niet aan de kerst. “Door de wijziging van de programmering in de relaxte muziekmix, zien we een sterke stijging van het aantal luisteraars. De toegenomen variatie op Sky Radio zal ook aan het succes bijdragen", zo zegt hij.
Ook Q-music wist te winnen. “Dit is een echte opsteker en met dit resultaat, in combinatie met het duidelijke profiel van Q-music, willen we de komende maanden keihard verder werken aan onze groei en imago”, aldus Peter Bossaert, algemeen directeur van de radiozender.
De publieke regionale zenders zijn blij dat de schade beperkt bleef. “Ondanks de enorme mediadruk van concurrenten, is het effect daarvan op ons luisterpubliek minimaal gebleken. Dit geeft maar weer eens aan dat we een zeer trouw luisterpubliek hebben waarmee we de meest stabiele zenders van Nederland zijn en blijven. We kijken dan ook met vol vertrouwen uit naar de prestaties in 2006", zo zegt Clement Postmus, directeur van ORN, de landelijke verkooporganisatie van reclamezendtijd van de publieke regionale omroepen.