NPO Radio 2 heeft in de periode november-december 2018 het recordmarktaandeel van vorig jaar overtroffen, door 1 procent beter te scoren tot 16,9 procent. Volgens de NPO is de zender met een gemiddeld luistertijdaandeel van 12,7 procent de best beluisterde zender van vorig jaar. Het is het hoogste cijfer sinds 1992, toen de commerciële radio op kwam.
Het totale luistertijdaandeel van NPO Radio 1, 2, 4, 5 en NPO 3FM is ook gestegen van 29,2 procent in 2017 naar 29,8 procent vorig jaar. NPO Radio 5 behaalt met een luistertijdaandeel van vier procent het hoogste jaarcijfer ooit.
NPO Radio 4 heeft met 2,4 procent het beste jaargemiddelde sinds 1994. Ook NPO Radio 1 groeit ten opzichte van 2017 en komt uit op 7,9 procent. Bij NPO 3FM gaat het juist een stuk minder. De zender behaalt over 2018 een gemiddeld luistertijdaandeel van 2,8 procent.
Jurre Bosman, directeur Audio NPO: “We zijn onze circa 5,8 miljoen wekelijkse luisteraars dankbaar dat ze op alle mogelijke manieren blijven afstemmen op onze zenders. Daarbij zijn we extra trots op NPO Radio 2, het afgelopen jaar de best beluisterde radiozender van Nederland. In 2019 blijven we het publieke audio-aanbod verder ontwikkelen. Zo komt bij verschillende zenders een groot aantal nieuwe podcasts beschikbaar.”