De radiostations die hun marktaandeel in de periode februari-maart zagen stijgen zijn blij met dit resultaat. Een aantal van heeft een persverklaring uitgestuurd waarin ze reageren op de cijfers die vanochtend werden gepubliceerd.
Radio 10 zag de luistercijfers het afgelopen jaar maar liefst 1,5 procent groeien naar 5,0 procent. "In 1 jaar tijd is het marktaandeel gestegen met maar liefst 43procent. Onze nieuwe programmering met Tim Klijn in de morgen en Rob van Someren met Somertijd in de avondspits is nog maar net een paar maanden te beluisteren en de cijfers gaan nu al door het dak. Dat belooft nog wat voor de komende maanden", aldus directeur Carlo de Boer.
Ook Radio Veronica is blij. Dat radiostation zag de cijfers deze periode met 0,3 procent groeien. Met 4,5 procent is het marktaandeel nog steeds 0,2 procent lager dan een jaar geleden, maar de daling lijkt sinds vorig periode ,toen het marktaandeel ook al 0,3 procent steeg, gestopt.
"We zien dat onze luisteraars onze vernieuwde programmering, met Van Inkel in de ochtend en Kicken in de middag, onze nieuwe muziekmix steeds meer waarderen. Daarnaast blijven onze hitlijsten grote publiekstrekkers, zoals nu ook weer blijkt uit de Veronica 80's Top 750 die we in maart uitzonden", aldus station director Erik de Zwart.
Het marktaandeel van Sky Radio groeide in februari-maart met 0,1 procent ten opzichte van de periode januari-februari en blijft daarmee de nummer 2, maar als je het vergelijkt met een jaar geleden daalde het marktaandeel met 0,6 procent. Sky Radio bereikt echter wel het grootste unieke aantal luisteraars per week van alle Nederlande radiostations: ruim 3,5 miljoen mensen.
"We zijn opnieuw bereiksleider met een weekbereik van 3.568.000 luisteraars. Met onze non-stop muziekmix met de populairste hits zoveel mogelijk mensen een plezier doen met Sky Radio, dat is waar we elke dag ons uiterste best voor doen", laat station director Uunco Cerfontaine weten.