De netto radioreclamebestedingen zijn in de eerste helft van 2013 iets gedaald. Vorige jaar was het eerste half jaar goed voor 107,2 miljoen dit jaar is het teruggelopen tot 104.499.000 euro.
Ondankds de daling is er volgens het Radio Advies Burea (RAB) sprake van een voorzichtig herstel. Het tweede kwartaal was dit jaar beter dan het eerste en er vond een stijging van het aantal adverteerders plaats.
In het eerste half jaar van 2013 is het aantal adverteerders gestegen naar 1.121 ten opzichte van 1.023 in de zelfde periode een jaar eerder, dit is een stijging van 9%. Adverteerders die in beide jaren aanwezig waren op radio hebben 10% meer zendtijd afgenomen.
Liedewij Hentenaar, directeur RAB: "Het is goed te zien dat de omzet zich stabiliseert in het tweede kwartaal. Het recent gepubliceerde platformonderzoek liet al zien dat onze radiozenders het goed doen en dat radio mobieler wordt. Dit alles samen met de uitrol van digitale etherradio via DAB+ geeft dit het medium veel perspectief. Het bereik van radio groeit en daarmee ook de mogelijkheden voor radioreclame."