RAB is erg tevreden over de radiocampagne van januari met de slogan ‘Radioreclame. Je hoort dat ’t werkt.’ In de commercials is een stem te horen die oproept om een andere zender op te zetten. Veel dj’s vonden het een idiote reclame, maar volgens RAB was hij vooral heel herkenbaar.
Uit een onderzoek onder 200 personen bleek dat 57 procent de commercial herkende en 80 procent vond de reclame ‘opvallend’. 94 procent van de ondervraagden gaf aan dat ze zijn blijven luisteren. 3 procent zapte naar een andere zender en 2 procent heeft het volume uitgezet, komt naar voren uit het onderzoek. Maar er zijn ook minder positief getallen. Slechts 20 procent van de ondervraagden werd er enthousiast van en 37 procent van de ondervraagden vond de reclame irritant.
“De RAB radiocampagne in januari is zowel bij de consument als bij de business doelgroep zeer succesvol geweest. De campagne was zeer opvallend en op een buitengewone originele wijze is bewezen dat de luisteraar niet wegzapt tijdens een reclameblok .Opnieuw wordt bewezen dat de luisteraar een ijzersterke band heeft met zijn radiostation”, zegt RAB directeur George Bohlander.