Q-music past over twee weken haar format, jingles, logo en slogan aan. Doel van de wijziging is om de merkbekendheid te vergroten. 'Q is good for you' wordt vervangen door 'You make us Q'.
Niet alleen de slogan gaat op de schop ook het logo, de jingles en het format worden aangepast. Het logo wordt nu een Q met daaronder het woord music. Het muziekformat 'maximum hit music' gaat om naar 'pop music'. Zo zal de uuropener niet altijd een uptempo nummer zijn, maar soms ook een rustiger liedje. Met deze wijziging hoopt Q-music een groter marktaandeel te behalen.
Het huidige logo is volgens Iwan Reuvekamp, programmadirecteur van Q-music, niet meer van deze tijd. Ook de slogan vindt hij over de datum. "Onze bekende baseline 'Q is good for you' is uitgewerkt, het staat ook niet meer voor wat we willen zijn. Nu kiezen we voor 'You make us Q', waarmee we de luisteraar nog meer centraal willen stellen", zegt Reuvekamp tegenover De Volkskrant.
Als het aan Robert Bernink, directeur van Q-music, ligt is de zender binnen drie tot vijf jaar marktleider. "Wij hebben de ambitie om de grootste commerciële radiozender van het land te worden." Alle wijzigingen gaan in vanaf 31 augustus. Q-music ontkent dat de veranderingen te maken hebben met grote veranderingen bij 3FM en Radio 538. "We wilden het moment voor zijn dat we vanwege teruglopende luistercijfers zouden moeten vernieuwen", zegt directeur Robert Bernink in De Volkskrant.