Q-music Nederland heeft in 2007 een fors hogere omzet gedraaid dan in 2006. Dat blijkt uit het jaarverslag van het radiostation dat is ingezien door Dutchmedia. Het bedrijf boekte 22,398 miljoen euro omzet met een netto verlies van 4,149 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat voor rente en belasting bedroeg 3,6 miljoen euro. "Veruit het grootste deel van de omzet komt uit België maar de activiteiten in Nederland evolueren erg goed en het is onze bedoeling om er een tweede thuismarkt van te maken", schrijft bestuurder Christian Van Thillo van de Vlaamse Persgroep, de eigenaar van Q-music in het jaarverslag van de Persgroep.
Directeur Peter Bossaert is tevreden. "Ik ben blij met de resultaten. Deze zijn beter dan gepland", aldus Bossaert.
Een ‘goed ingewerkt’ verkoopteam was volgens Q-music de reden dat de omzetgroei van 38 procent werd gehaald. Ook de ‘mooie groei’ aan luistercijfers is de reden dat het bedrijf het beter deed. Van de omzet werd 18,2 miljoen euro verdiend door spotreclames uit te zenden. 4,19 miljoen euro kwam uit ‘overige omzet’.
De personeelkosten stegen flink, van 2,68 miljoen naar 3,26 miljoen euro. Dat komt vooral doordat het bedrijf forse freelancekosten is gaan maken.
Voor dit jaar verwacht de Nederlandse zender, dat in handen is van het de Vlaamse Persgroep een omzetstijging van 25 procent. Toch zal er nog altijd verlies worden gemaakt. Het FM-pakket van Q-music Nederland drukt de resultaten. Jaarlijks moet het 10,05 miljoen euro betalen aan de staat der Nederlanden tot 1 september 2011. Het plan is om in 2009 break-even te draaien.