Op Slam!FM mogen ook in 2012 geen alcoholreclames woden uitgezonden. Dit heeft de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) vastgesteld. Ieder jaar stellen zij vast welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender.
De gegevens voor de analyse van de radiozenders zijn afkomstig uit het Continu LuisterOnderzoek (CLO) dat Intomart GfK in opdracht van het Radio Advies Bureau (RAB) uitgevoerd. In het CLO worden alleen de zenders vermeld die aan het Radio-onderzoek deelnemen. Gemiddeld worden 44 radiozenders gemeten en deze maken ongeveer 94 procent van het totale luistergedrag uit. Slam!FM is het enige station wat hierdoor als een jongerenzender kan worden bestempeld. In 2011 was dit ook het geval voor de zender.
Voor alle overige radiozenders geldt: reclame voor alcoholhoudende drank mag niet worden uitgezonden direct voorafgaand aan, of tijdens, of direct volgend op programma’s die volgens algemeen in de markt geaccepteerde luister- of kijkcijfers voor meer dan 25 procent worden gehoord respectievelijk bekeken door minderjarigen. Dit is vastgelegd in artikel 21 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. Ook mogen alcoholreclames alleen tussen 21:00 en 06:00 uur. Deze week bleek dat radiostations deze regels aan hun laars lappen.