Ruim 2,3 miljoen Nederlanders tussen de 20-49 jaar hebben eind december naar de Top 1000 Allertijden geluisterd. Dit blijkt uit een online onderzoek dat is uitgevoerd door RadioCall (onderdeel van Intomart GfK). De lijst is uitgezonden van 20 december tot en met 26 december. Hoewel de Top 1000 Allertijden voornamelijk door de grote groep trouwe luisteraars van Radio Veronica is beluisterd, hebben ook opvallend veel nieuwe luisteraars tijdens dit evenement op het station afgestemd: ruim een op de drie luisteraars was voorheen geen regelmatige luisteraar.
Tijdens de finale van het evenement op Eerste en tweede kerstdag was Radio Veronica zelfs het op een na best beluisterde radiostation van Nederland onder 20-49 jarigen. Het station volgde Sky Radio wat eerste is geworden. Vooral veel jonge mannen tussen de 20 en 34 jaar (42%) luisterden naar de 1000 beste platen ooit gemaakt. Niet alleen thuis, maar ook in de auto en op het werk. Dat er tijdens dit jaarlijkse evenement weinig tot geen kerstmuziek op Radio Veronica te horen is geweest, is voor de meeste luisteraars (ruim 85%) geen bezwaar geweest.
Station Manager Uunco Cerfontaine: “Veronicas Top 1000 Allertijden is de lijst van de luisteraars. En dat weten de radioluisteraars te waarderen, want onze lijst der lijsten heeft inmiddels al heel wat bekendheid opgebouwd. Er werden dit jaar drie keer zoveel stemmen uitgebracht als bij de vorige editie en de luistercijfers van RadioCall in december bevestigen ook dat binnen onze doelgroep van 20 tot 49 jarigen inmiddels ruim 90% van de Top 1000 Allertijden gehoord heeft. Voor ons als programmamakers is het fantastisch om te merken dat de uitzending zo goed wordt gewaardeerd en beluisterd. Daarom zullen we ook in 2005 de Top 1000 Allertijden zeker weer uitzenden.”
Radio 2 scoorde met haar eindejaarslijst, de Top 2000, ruim 6.5 miljoen luisteraars.