Adverteerders hebben in het eerste kwartaal van 2019 3,2 miljoen euro meer besteed aan radioreclame dan vorig jaar, dit is een stijging van 8,2%. De totale radioreclameomzet loopt op naar 42,1 miljoen en komt daarmee op het hoogste niveau sinds het eerste kwartaal van recordjaar 2008. Dit blijkt uit de netto omzetrapportage van het RAB.
Radioreclame stijgt op alle fronten
De netto spotreclameomzet stijgt met ruim drie miljoen naar 39,1 miljoen euro en de branded content omzet komt uit op drie miljoen euro. De digitale radioreclame omzet groeide met ruim 30%. Deze groei past in Europese trend; zowel Engeland als Duitsland, Frankrijk, Zweden en Denemarken lieten grootse groei in de radioreclamemarkt zien.
Liedewij Hentenaar (directeur RAB): “Je ziet dat zowel in Nederland als in Europa de radiomerken met succes durven te innoveren. Digitaal is als distributieplatform een grote aanjager voor continu luisteren. Zo kan radio de vertrouwde relatie van luisteraars met hun favoriete station vergroten. Dat betaalt zich uit.”